27 January 2011

*10 Alasan Untuk Berpisah

Di sini diberikan 10 petanda untuk menilai sama ada hubungan anda perlu diteruskan atau tidak. Inilah masa yang sesuai untuk anda membuat keputusan....


1.Anda tidak selesa dengan diri sendiri sejak di awal perhubungan lagi. Perasaan keghairahan dan keseronokan dalam perhubungan semakin pudar dari minggu ke minggu, bulan ke bulan.

2.Anda dan teman-teman tidak lagi menghabiskan masa bersama-sama. Mungkin anda perlu menyedari bahawa ini adalah petanda rakan-rakan tidak menyukai anda meneruskan perhubungan dengan pasangan.

3.Anda selalu cuba untuk mempengaruhi orang-orang lain untuk bersama. Ini jelas menunjukkan anda memerlukan mereka untuk berkongsi masa bersama-sama. Petanda ini jelas menunjukkan bahawa anda tidak selesa untuk meluangkan masa bersama pasangan.

4.Menyambung semula dengan bekas kekasih. Ini merupakan satu petunjuk yang baik yang ada anda tidak mungkin perolehi daripada pasangan sekarang. Melainkan anda mempunyai beberapa hubungan aneh, kebanyakan bekas kekasih akan berhenti perhubungan pada peringkat emosional.

5.Hanya anda sahaja yang 'give and take' ketika di dalam perhubungan. Dalam setiap perhubungan memerlukan kedua-dua belah pihak perlu ada rasa tanggungjawab untuk kebaikan bersama. Jika anda mendapati anda tidak memperoleh apa-apa keuntungan dalam perhubungan itu adalah lebih baik perhubungan ini diputuskan.



6.Dalam sesuatu perhubungan, keserasian amatlah penting untuk memastikan perhubungan berjalan dengan lancar tambahan apabila anda mendapati pasangan anda tidak lagi mempunyai sifat lucu lagi malah ia lebih menyakitkan hati anda.

7.Kamu tidak lagi dapat 'melihat' sifat menarik dalam diri pasangan anda. Perkara ini memang nampak jelas kerana manusia apabila dilanda perasaan cinta akan sentiasa nampak keindahan pada insan yang mereka kasihi. Tetapi jika anda tidak mampu lagi melihat keindahan pada pasangan, ini menunjukkan perhubungan anda sedang dilanda masalah.

8.Anda cuba untuk menukar segalanya. Kebanyakan manusia akan cuba menerimanya pada peringkat awal, tetapi akan berkurangan keghairahan apabila perhubungan berada pada jangka masa panjang.

9.Anda mula membandingkan kekasih anda dengan insan lain. Jika anda selalu mengukur pasangan anda dengan insan lain, ini merupakan petanda anda perlu menghentikan perhubungan ini. Setiap orang mempunyai tarikan dan keistimewaan tersendiri.

10.Anda tidak lagi mahu menghabiskan masa bersama-sama pasangan anda dan tidak lagi berminat untuk untuk bersembang atau bersemuka dengan pasangan ketika di luar kamar. Setiap masa anda rasakan seperti berada di dalam penjara.



*cpoy from utusan*

No comments:

Post a Comment